FREDAGSLISTAN

Jasi, vad har jag för funderingar idag då...

Nått som jag vill hissa är människor som kommer i en svacka i livet och inte ger upp! Jag menar, det går för det mesta att komma ur situationen om man verkligen försöker! Om man jobbar för det går allt! Jag har själv varit i en svacka där jag var så less på allt, jag hade verkligen ingen lust för någonting, under den tiden så tog skolan verkligen stryk för att eftersom jag inte orkade nått så blev ja ju även skolless, och det är nått ja ångrar. Jag ångrar också att ja inte gjorde nått åt det direkt så jag slapp känna det där i säkert ett halvår, det jag gjorde var att bara vänta, och vänta på att det skulle bli bättre, nu hade ja ju tur att det blev bättre. Jag kände att under sommarlovet så kände jag att ja ville göra saker igen och fick igen orken, så när skolan började så mådde jag mycket bättre igen. Men det ja vill säga är att börjar ni känna att allt är jobbigt, och att allt känns värdelöst, och att ni verkligen mår dåligt, så gör nått åt det! Man kan bli bätte genom att få hjälp, det vet jag, för ja känner många som har blivit det, så gör det för er skull, för ni har ett långt liv framför er!

Nått som jag absolut tänker dissa idag är skolmaten! Jag tror att de flesta håller med mej om det här. Vad har hänt egentligen? Jag tror inte att ja har ätit nått som har varit gott på skolan under den här höst terminen, allt,och jag menar ALLT har blivit sämre. Pastan och riset är okokt, och jätte ihopkletat, gröten har stora hårda klumpar i sig, det enda vi får äta är typ grytor av olika slag som har olika namn men smakar likadant ändå! Tikka masala brukar alltid vara gott på skolan, vi åt det får nån vecka sen och det smakade verkligen inte alls som det brukar :( Hur kan det ha blivit så stor skillnad på maten bara över ett sommarlov? Förut var ju maten god, och pastan och riset vara aldrig hårt, så jag vet inte vad som har hänt? Man ska ju vara glad för att man får mat överuvudtaget, men ja menar, man måste ju få mat som går äta så att man kan äta sig mätt och orka med skoldagen, eller hur? Och vad ger det att alla slänger maten eftersom att ingen gillar den. Det ger ju verkligen ingenting, så bättre skolmat skulle önskas, eller som den var förut iallafall :)

 Mums, ser gott ut va?


Det var vad jag hade att säga denna fredag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0