MAN KAN BLI VAD MAN ÄTER

Nu sitter jag och ser på "Du är vad du äter", jag är egentligen grymt less på den där Anna Skipper! Jag menar, enligt henne så låter det ju som om att allt är livsfarligt och att man kan dö av en bit godis, eller en Bure då och då, men herreguuud!
Mat är ju det bästa som finns! Nog är det viktigt att äta nyttig men man behöver ju inte överdriva! Visst är det meningen att man ska få njuta av maten? Annars tar man ju bort något som är helt underbart! 

Men tänk att man sitter där en fredagkväll framför sitt favoritprogram, visst vill man ha nått gott att äta? en chokladbit, eller popcorn, eller lite chips! Men nej, då kommer Anna och säger att man kan dö av det, sen så slutar det med att man sitter där med sina jävla bananchips, och nått äckligt nyttig te som rensar hela kroppen från gift osv osv, tänk bara, visst skulle det ändå förstöra lite av nöjet? Jag tycker det iallafall :)
Ta det med en nypa salt, jag säger inte att man ska frossa och bara äta, äta, äta dålig mat så man börjar må dåligt osv, jag menar att, visst kan man ändå äta lite då och då, speciellt om man ändå tränar och äter någorlunda sunt, visst kan man få ta och njuta lite, är väl inget fel med det :)

Nu ska jag iväg och träna bort den där kladdkakan jag åt igår ;)



 


 

"Absolut inte nyttigt i stora mängder, men lite kan väl inte skada?" :)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0