HÅRET

Åh vad jag älskar mitt hår just nu! Har aldrig varit tjockare och finare förut! Allt för att jag har börjat ha det uppsatt istället för att platta det och ha det utsläppt. Förut så var jag väldig noga med hur mitt hår såg ut på dagarna. Jag hatade när det inte var som jag ville ha det. Jag var inte att leka med när jag hade en dålig hårdag. Men eftersom att jag plattade det väldigt ofta och tuperade för att få volym så blev det rätt så slitet. Jag tvättade håret varje dag eftersom att jag hade så många träningar. Håret blåstes torrt eftersom att jag inte orkade låta det lufttorka. Det slutade med att mitt hår tappade all glans och all volym. Det blev torrt och slitet.

Men då började jag sätta upp håret i en knut. Jag har det varje dag nästan. Det är så skönt att slippa ha håret i ansiktet! Speciellt på vintern när håret lätt bli elextriskt. Jag har även slutat platta det med plattång. Jag har börjat låta det lufttorka. Tvättar det ca 2-3 gånger i veckan. Använder bara shampo en gång i veckan. Och då använder jag ett frisörshampo. Inget skräp man köper i butikerna. Använder inpackning på håret resten av gångerna jag tvättar det. Vissa dagar så räcker det med att bara skölja ur håret med varmt vatten. Sen kan man massera in lite inpacning på topparna om de känns torra. Använd en riktigt bra inpackning från någon frisörsalong. De är mycket bättre för håret. Mitt hår har verkligen blivit så mycket bättre! Det har också blivit långt. Det växer mycket fortare om man låter det vara. Förut har jag bara haft kortare hår eftersom att jag klippte topparna ofta för dom var så slitna. Så har ni torrt, slitet hår och få det bättre så följ dessa tips. jag lovar att ni kommer att känna skillad. Men ha tålamod, det tar ett tag för håret att byggas upp igen.

♥ Ha håret uppsatt på vardagar iallafall!
♥ Platta inte håret. Måste du göra det om du ska göra dig lite snyggare så använd något före som skyddar håret!
♥ Låt håret lufttorka!
♥ Tvätta inte håret för ofta!
♥ Använd ett bra shampo en gång i veckan. Resten så sköljer du bara ur håret eller gör en inpackning.
♥ Borsta aldrig håret när det är blött! Håret är mycket svagare då.
♥ Klipp topparna ofta. Men bara någon millimeter.

Dessa tips har gjort mitt hår mer hållbart! Och det blir bara bättre och bättre!

Kommentarer
Postat av: Josefin

haha tell me about it!

Dina bad hair days var inte nice ;P

2009-02-09 @ 17:30:19
URL: http://jj90.blogg.se/
Postat av: THEREiGN

jag gillar bloggen,

snygg är du! :O <3

2009-02-09 @ 18:01:47
URL: http://thereign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0