VINTERN

Oj vilken jobbig dag! Egentligen borde den inte vara det. Jag tog ju som sagt sovmorgon! Rätt dag att ta det. Vi hade bara halva svenska lektionen tydligen så jag missade nästan inget. Tur det! Jag fick stressa till bussen för som vanligt så är jag så grymt seg på morgonen och tror att jag har mer tid än vad jag egentligen har. Så det blev en snabb frukost och nu håller jag på att hungra ihjäl. Nämen, jag är riktigt hungrig! Och kakplan är stängd! Det var ju typiskt! Har världens huvudvärk och ont i halsen. Får se om det blir att träna ikväll eller inte. Men jag tror att om jag får i mig lite mat så kanske det känns bättre.

Typiskt att man ska sluta klockan 1 när min buss hem går 5 över. Jag hinner varken över bron eller in till stan. Så jag måste vänta till halv 3. Är det nått jag hatar så är det att vänta. Men jag ska stå här nu till halv 2 sen inte till balder och sälja några av kläderna. Måste köpa nått att äta också, sen blir det bussen hem. Får se om jag hittar nått snyggt att köpa när jag driver på stan och väntar. Brukar ju nästan bli så.

Ringde till Emelie för att höra när hon skulle hem idag. Hon svarar och låter helt borta. Då säger hon att hon är hemma och är sjuk. 40 graders feber tydligen. Inte alls roligt. Krya på dej! Du måste ju vara frisk till cupen i helgen!

Jag har tänkt på en sak. På vintern så är man ju nästan aldrig frisk. Jag är den där typen så är småsjuk hela tiden. Ont i huvet, halsen eller bara allmänt ont i kroppen. Det går som aldrig över. Ibland blir det värre men man lyckas aldrig bli helt frisk. Sen finns det ju den typen som alltid är sjuk, och ganska rejält också. Som Marcus, han blir väldigt lätt sjuk. Jag tror att det är jag som smittar honom hela tiden. När han blir frisk så är det kanske en dag och sen när han är med mig som är småsjuk hela tiden så blir han rejält sjuk igen. Sen sitter det i några veckor och går över. Nån dag är han frisk sen sjuk igen. Sista typen är den som inte är sjuk så ofta men när man väl blir det så är man riktigt sjuk! Magsjuka eller influensa, virus osv. Glad att jag slipper det. Men det jag menar är att på sommaren så man nästan aldrig sjuk. Man är aldrig sådär jobbigt småsnuvig hela tiden. Allt känns så mycket lättare på sommaren och man är så mycket gladare och piggare. Jag tror det är mörkret och kylan som gör en sjuk. Usch!

Men snart drar jag till värmen i 3 veckor! Ska bli så grymt skönt!


Nu ska jag börja dra mig till bussen. Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0