MIN MAMMA

Jag skrev om min syster igår, nu ska ni få veta lite om min mamma.



Hon heter Maria och är 49 år. Jobbar på vuxenskolan och med gamla människor. Hon gillar att inreda. Vi har inte en tom vägg i hela huset nästan. Det är saker överallt. Hon gillar det som är antikt. En gång så hade hon köpt nya gardiner till ett rum. När hon hade satt upp dem så sa hon att hon inte tyckte att tapeten på väggen passade till gardinerna, så då målade hon om istället för att köpa ett par andra gardiner. Hon målar dessutom om allt hela tiden. Hon är alltid inne i olika färgfaser. Gillar hon blått ett tag så ska allt vara blått osv. Men det är inrett väldigt mysig med mycket egengjorda saker, som olika skåp, lampor, ljustakar osv. Hon har 3 syskon. Bara bröder. 
Hon lagar också väldigt god mat. Nästan allt hon gör är gott. Hon bakar också, men mest recept som hon fick av sin mamma. Och dom kan hon verkligen göra, hon misslyckas aldrig med dom kakorna. Hon föddes i Storbrännan men flyttade hit när hon träffade min pappa. Hon har varit tsm med min pappa sen hon var ca 15 men dom är inte gifta. Hon är ingen soffpotatis hon gillar att va ute och gå med våran hund.  
Hon har bra smak på kläder tycker jag, och hon klär sig inte som en gammal tant iallfall. Hon gillar att mysa hemma på kvällarna framför tv:n, och gillar att läsa böcker. Min mamma är tuff, men hon kan inte sjunga!

Hah, nu har ni går veta lite om min kära mor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0