NU SKA JAG SOVA

Oj vilken huvudvärk jag har nu! För mycket datorn helt klart! Måste lägga bort den snart. Men jag har sutit och fixat massor med saker till bloggen. Nu finns det så att ni som vill kan följa min blogg. Klicka bara på länken till höger under visningsbilden. Så enkelt är det!

Jag fick en hostattack för ett tag sen. Det började kittlas så mycket så att jag inte kunde andas och det kändes som om att jag skulle spy! Sen hostade jag och hostade och det bara rann tårar från ögonen. Det var nästan så att jag höll på att kvävas, usch bara! Men som tur var gick det över när jag drack lite vatten.

Jag måste bara berätta. Min mamma har gått med i en hälsokurs tydligen. Hon ska vara där 10 gånger och lära sig om mat och vad man ska och inte ska äta. Så ikväll kom hon hem efter första mötet. Klart att hon började sitta och berätta allt hon hade lärt sig och att nu blir det massa sallad och grönt och frukt på matbordet. Hon vill att vi ska börja äta enligt den så kallade "tallriksmodellen", fast ännu mer grönt. Ja, nog skulle ja behöva äta lite bättre, även om jag försöker så gott jag kan. Så nog kan det här gynna min hälsa också. Men jag kommer inte, som hon då, sluta äta godis! Icke! Det är nått jag måste ha, minst en gång i veckan iallfall. Men visst kan jag tänka mig att börja äta bättre mat. Det är ju bara bra.
Hon skulle få recept på lite nyttigare maträtter, så det blir ju spännande! Jag som efterlyste nya middagstips, här kommer dom ju. Hoppas bara att det är gott vill säga.





Men nu ska jag sova! Ska upp klockan 6 imorgon, men jag fick ta bilen iallfall så det känns ju skönt!

Godnatt min kääära läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0