STÄDNING OCH BAKNING

Började halv 9 imorse som varje måndag. Var lite mer nervös idag eftersom att vi skulle ta en spruta! Jag åkte iväg direkt på första lektion med några ur min klass, men ärligt talat, jag var inte så nervös. Jag minns när jag skulle ta min stelkrampsspruta! Jag började grina eftersom att jag var ganska liten och alla som var före mig kom ut och sa att det gjorde hur ont som helst. Det var bara för att reta mej eftersom att dom visste att jag var rädd. Men jag tog den iallafall. Och det gick ju bra! När vi tog blodgrupperingen för ett tag sen var jag livrädd, eftersom stelkrampssrutan var det enda minnet jag hade av sprutor just då. Inte konstigt att jag var rädd. Men när jag väl tog den så kändes det ju knappt. Så idag var jag inte lika rädd som jag tror att jag hade varit om jag inte hade tagit blodgrupperingen före. Det kändes som ett myggbett. Men det värkte lite i armen efteråt. Kommer att ta ca 3 sprutor till tror ja, så det är bara att vänja sig.

Vi slutade va kvart över 12 idag, så jag hann gå på stan ett tag innan min buss gick hem. Jag var tvungen att gå och fråga om jag fick lämna tillbaka ett par byxor som jag köpte för ett tag sen. Jag kan säga såhär, köp inte byxor på Cubus, dom håller inte alls. Sömmarna och tyget är grymt dåligt. Vissa av er som läser vet vad jag menar!
Hade tyvärr tappat bort mitt kvitto, så jag fick bara ett tillgodokvitto. Jag ska gå och titta vad det finns där när jag har lite mer tid. Hann inte idag. Kanske ska köpa nån bh eller något. Jag har ändå 400 kr eftersom att byxorna kostade så mycket. Så jag får nog ganska mycket för det. Jag har inte tänkt köpa några jeans iallfall.
När jag var påväg till bussen gick jag in en sväng på hm, skulle kolla om jag hittade nått fint till min mamma. Som jag nämnde igår så har hon väldigt ont just nu och jag vill pigga upp henne lite med en present. Jag hittade iallfall ett svart linne med en liten rosett, jag tror hon kommer att gilla den. Det som var bra var att jag hittade den på rean, och jag fick ta 2 för 1. Så jag hittade även ett svart linne till mig själv med lite spets. Riktigt snygga var dom. Men det bästa var ändå priset! Eftersom att jag försöker mig på att vara väldigt ekonomisk och spara pengarna så länge jag kan så blev jag väldigt glad. Min mammas linne hade kostat 149:- och nu låg priset på 29,50 :- ! Mitt linne hade kostat 98 :- och nu låg priset även där på 29,50 :-. Så jag fick två linnen för ca 30 kr! Inte dåligt alls. Såhär såg dom ut iallfall:

 Till mamma!

 Till mig!


När jag kom hem så började jag med att städa. Det såg lite risigt ut och jag tänkte att morsan skulle få slippa göra nått sånt onödigt. Så jag har dammsugat och plockat bort massor med saker. Tänt lite ljus och lampor i fönstren. Jag har även hunnit baka scones till middagen. Jag älskar verkligen scones. Nog det godaste som finns om det handlar om bröd. Sen är det väldigt lätt att göra också. Man kan också variera bröden. Finns massa olika sätt att göra dom på om man är less dom vanliga. På den här sidan http://www.scones.se/ så finns det många olika recept. Så gillar ni scones, gå in där!





Jag hade tänkt laga middag också, men jag tittade i kylen och det såg ganska tomt ut. Så jag tror att min mamma ska handla idag. Få bli någon annan dag då jag vet att det finns nått man kan göra.

Ikväll blir det kanske att fara på fotbollsträningen och testa spela lite och se hur det känns med min hosta. Jag ska inte på boxercisen för jag tror den blir för jobbig. Far nog och kör mitt eget tempo bara för att se hur det känns. Jag behöver verkligen träna, jag blir så rastlös. Sen sover jag dubbelt så bra på nätterna och jag har fått träna. Så jag far dit och testar!

Nu börjar Top Model, sen nalkas det middag! Mums!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0