BLIR ATT BAKA

Då var man hemma! Somnade rätt tidigt igår så jag var inte allt för trött imorse när jag vaknade. Men jag var ändå inte sugen på att gå upp, för sängen var så skön!
Hostade hela kvällen igår och det var inte bättre imorse heller, satt på bussen och hostade varannan sekund. Lite jobbigt eftersom att jag var tvungen att hosta högt och ta i rejält för jag var alldeles äcklig i halsen. Men som tur var så slutade vi tidigare idag! Vi gjorde allt vi kunde idag så imorrn blir det att tapetsera. Hann med halv 3 bussen hem så det var skönt. Inte lång dag alls och den har gått jättefort tycker jag. Men imorrn blir den dessvärre längre. Vi ska först jobba. Sen klockan 20 över 4 så sk vi träffas på skolan för att träffa en som jobbar med Ghana projektet. Så det blir att träffa han ett tag sen ska jag tvinga min älskling att hämta mig. Tur jag har sovmorgon på torsdag iallafall. Men jag är lite avundsjuk på Marcus som är ledig imorrn!

Annars så blir det inte att göra så mycket ikväll heller. Kanske få Emelie att komma och va med mig men hon är säkert med Jocke. Får se hur det blir. Kanske ska vara hemma bara och vila upp mig så att min jävla förkylning far bort nångång! Och självklart ska jag se Top Model ikväll.

Nu ska jag också se Top Model, haha, det har ju gått massa repriser på 3:an men nu var det tydligen Top Model Australien som har börjat. Sen ikväll blir det nog att baka lite kom jag på nu. Ska säljas på föräldramötet imorrn. Blir nog muffins eller chokladbollar! Måste baka en dubbelsats, berättade för Marcus att jag skulle baka och han ville också ha. Tror aldrig jag har träffat nån som gillar muffins så mycket som han. Sötnos!



Här har ni ett recept på kladdmuffins! Hur goda muffins som helst och dom går fort att göra och är sådär härligt kladdiga!

Tid: 25 min varav 10 min i ugnen


Muffins 16 st



Du behöver:

  • 2 ägg
  • 2 ½ dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 krm salt
  • 4 msk kakao
  • ½ tsk bakpulver
  • 2 dl vetemjöl
  • 100 g smält smör eller margarin 

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Placera ut 16 st bakformar i papper på en plåt.

Smält matfettet i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron och låt svalna.

Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Tillsätt sist vetemjölet och det smälta matfettet. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.

Klicka ut smeten i bakformarna.


Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter.


Lägg en handduk över muffinsarna när de svalnat så blir de inte hårda.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0