TIPS

Förbannat! AIK förlorade! Men dom var inte alls bra idag. Hade inte Dahlberg varit så bra som han var idag så hade dom garanterat förlorat med mycket mer. Aja, nästa match, då jävlar!

Jag lockade ju som sagt mitt hår innan jag for. Det blev riktigt bra faktiskt. Det var jätte längesen jag hade mitt hår utsläppt så det var lite ovant att se. Men jag gillar att det har blivit längre och tjockare. Jag har sagt det förut men jag säger det igen. Tvätta inte håret för ofta! Det sliter mycket mer än vad ni tror. Och shampo bara en gång i veckan, annars så sköljer ni bara håret med vatten. Använd gärna en bra inpackning som ni kan köpa hos någon frisör. Även shampot. Jag vet att dom är mycket dyrare. Men det är värt det! Låt håret lufttorka så ofta som möjligt, och måste ni använda plattång och dylikt, använd nått före som skyddar erat hår. Idag hade jag tyvärr inte det eftersom att jag inte har behövt köpa det när jag inte använder nått av de. Men jag ska ta och köpa nått bra, på torsdag om jag hinner. Sen ska jag nog shoppa lite mer. Vill ha nått nytt snyggt på fredag. Har ju fortfarande kvar 180 kr på Cubus. Men jag vet inte om jag tycker att det fanns så mycket snyggt där mer än vad jag hittade förra gången. Aja, vi får se.

 Snyggt va?

Jag fick en kommentar om att ni gillar att få tips om olika saker. Jag tänkte tipsa om bästa sättet att få snyggt böjda fransar. Eftersom att jag gillar när mina fransar är långa och böjda. Börja med att ta en lite större ögonfransböjare som når runt hela fransraden så att alla fransarna blir böjda. Sen tar du en mindre som böjer bara några åt gången så att du kan få en snygg böj längst upp på fransen. Börja med att böja när du inte har någon mascara på fransarna. Sen målar du på ett lager mascara och väntar tills det har torkat helt. Efter första varvet så böjer du igen. Efter det så målar du på ett till lager så att det sitter. Böj aldrig efter andra varvet för då är det lätt att fransarna klupar ihop sig. Även om mascaran är blöt så kommer det att klumpa ihop sig om du böjer fransarna. Vill ni ha tips på en bra mascara? Köp Lorèals Double Extension Mascara.

( Tillägg:  Fick en kommentar om att fransarna går sönder eller av om man böjer dom efter mascara. Jag har också hört att flera säger att  fransarna  kan "går sönder" om man böjer dom efter man har lagt på mascara. Men såhär är det, jag har gjort det hur många gånger som helst och mina har aldrig gått sönder. Tar man ett tunt lager med mascara och böjer efteråt gör det absolut ingenting. Fransarna blir inte för hårda eller "tunga" efter ett lager. Jag har inte heller hört någon som har förstört sina fransar pga av det. Men är det nån som det har hänt för, så skriv gärna, för jag vill veta! Men för mig har det aldrig hänt, är man försiktig och tar det lungt och inte böjer för hårt så går det bara bra. Jag tror ärligt talat att det där är en myt. )

 Dom är lika bra båda två.

Men passa er för att använda för mycket av det vita som ska på före. Eftersom att om man tar för mycket kan det klumpa sig, det vita alltså. Och då blir inte det svarta bra heller. Men den går också bra att använda utan det vita, prova er fram och se vad som blir bäst för er!

Nu har ni fått lite tips. Jag ska gå och tvätta bort mitt smink och borsta tänderna osv. Skriver senare ikväll! Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

man ska inte böja fransarna efter man har tagit på mascara då är det lätt att fransarna går av pga. att dom är tyngre då! de vill man ju inte råka ut för.

2009-01-27 @ 22:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0