FIGHT

Nu har vi suttit och spelart GH väldigt länge, och jar har varit rätt så less ett bra tag nu. Men grabbarna fortsätter att spela. Så jag tog fram den kära laptopen istället!

Började läsa på Blondinbellas blogg om att hon har skrivit att det enda de flesta kändisbloggarna skriver om nu för tiden är att banta. Hur man snabbt går ner i vikt. De hon hade tagit upp var Katrin Zytomierskasblogg och Gynnings blogg. Jag blev tvungen att gå in på deras och se vad dom hade svarat på det Blondinbella hade skrivit. Jag tyckte det var väldigt underhållande. För båda verkade väldigt upprörda över det hon hade skrivit. Men nog tycker jag att det var ganska sant det hon skrev också, för det fanns mycket i deras bloggar som antydde på bantning och hur man ska äta för att gå ner eller hålla sin vikt lättast. Katrin hade ett inlägg där hon håller i en dietdryck,en såkallad " måltidersättning " och skriver att hon ska trycka i sig i en jätte liten klänning om 2 dagar och att hon måste banta sig i den. Om hon nu skulle trycka i sig i klänningen kunde hon kanske ha tänkt på det lite tidigare så att hon skulle kunna äta lite nyttigare istället för att börja skippa en måltid och dricka nån dietdryck med chokladsmak istället. Gynning skrev tex att den som kom på att man skulle äta regelbundet hade helt fel, hon tyckte att man skulle äta det man var sugen på, ville man ha en chokladkaka istället för en köttbullsmiddag så var det bara att äta det, för att om kroppen var sugen på godis så ville den han socker enligt henne. Men det vet jag inte om jag tycker är så bra, nog är det väl bättre att äta regelbundet och någorlunda nyttig och istället unna sig det goda lite då och då? Men fan inte börja skippa de viktiga måltiderna för att kunna äta en chokladkaka istället? Jag menar, hade jag trott på den teorin hade jag bara ätit godis troligen. Eftersom att jag är en godisgris. Men jag har ett förnuft också, jag vet att det inte funkar så, kroppen behöver det den behöver. Så är det bara. Och börjar man skippa det, så mår man inte bra. Äter man bra och regelbundet så kan man unna sig det där lilla extra, utan att behöva få nån ångest över att man har ätit det. Jag menar, det flesta kändisarna tränar ju rätt ofta också. Tränar man mycket så behöver man mat, och mat med mycket näring dessutom. Tränar man utan att äta ger det ju inget, om man inte tränar för att bli smal och må dåligt iof.
Jag har en kropp som är ganska konstig, börjar jag träna mycket och glömmer att äta bra så går jag snabbt ner i vikt. Jag har perioder, ibland tränar jag jätte mycket och har svårt att veta hur mycket jag ska äta för att kroppen ska må bra. När jag styrketränar så behöver ju kroppen väldigt mycket mat eftersom att musklerna ska kunna återhämta sig och bli starka. Tillslut så hittar jag det rätta sätter att äta på och jag känner att jag blir starkare och mår bättre. När jag då slutar träna ett tag så fortsätter jag att äta precis lika mycket och tror att det inte ska hända nått med min kropp. Men det har visat sig att jag lätt går upp vikt också, även om det inte är mycket så då måste jag ännu en gång försöka hitta ett sätt att äta på så att min kropp får i sig just det den behöver när jag inte tränar. Det är svårt det där med mat, men jag tror att om man inte tänker allt för mycket på det så löser det sig, man måste lära känna just sin egen kropp och börja förstå vad den behöver. Alla är ju olika. Man kan inte sätta sig och börja titta på någon annans tallrik och börja tänka, " men gud så lite hon äter, min kropp kanske inte behöver mer än det där heller", eller, " oj, hon tar så mycket mat, men då kan jag ju också göra det ". Jag menar, alla kan inte äta lika mycket, eller lika lite, så är det bara.
Jag har haft perioder i mitt liv där jag alltid tänkt, " fan , för mycket godis, chips, skräpmat. Nu blir jag tjock osv", nu har jag mer börja tänka " fan, för mycket godis, chips, skräpmat. Inte bra för min kropp, den mår inte bra av det ". Delvis tror jag att det är för att jag tränar väldig mycket fotboll och jag vet jag kan äta det godis som jag gör och att det inte gör nått för att jag kommer att träna bort de kalorierna. Det jag oroar mig mer för är att min kropp kommer att prestera sämre av de mängderna godis, chips och skräpmat jag slänger i mig.
Jag skrev för ett tag sen om en träning på en måndag där jag höll på att svimma eftersom att jag hade ätit så dåligt med mat på helgen. Hade vaknat sent så att det bara hade blivit middag, sen massa gotta på kvällarna. Jag kände på måndagsträningen att min kropp verkligen inte hade någon energi alls. Så då förstod jag hur viktigt det var med maten.
Men för att komma tillbaka till det med kändisbloggarna och bantningen, låt dom skriva det dom vill. Va din egen förebild och försök ta hand om din kropp istället. Lyssna inte på någon annan utan på din egen kropp. Vad den behöver för att må bra är ju det viktigaste. Så är det bara.

Måste ändå skriva att jag älskar att läsa Katrins blogg, så jävla klockren. Även om det hon skriver inte är helt vettigt så är hennes inlägg ändå så grymt underhållande så det är sjukt. Sen Gynning är inte dålig heller. Men hon har mest bara snygga bilder på sig själv.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0