EN ROLIG SÖNDAG

Oj så skönt att sluta tidigt! Att vara hemma klockan 2 är så grymt skönt! Speciellt om man har träning hela kvällen, då hinner man vila upp sig lite innan. Inte jobbig skoldag alls idag. Började halv 9 med svenskan, men då skulle jag iväg till kåge för att ta sprutan mot gula febern. Så halva den lektionen försvann. Sen hade vi lunch och en lektion till med Mona som bara var 1 timme. Så jag hann med 5 över 1 bussen hem. Hur skönt som helst!

Igår så blev inte kvällen alls som jag trodde den skulle bli. Jag trodde jag skulle få sitta hemma själv framför datorn och inte göra någonting. Men icke! Emelie frågade om jag och Marcus ville följa hon och Jocke på bio. Så vi for in vid 6 för att vara där när bion började klockan 7. Vi visste inte ens vad vi skulle se, vi hade tänkt välja film när vi kom dit. När vi var framme där vid 10 i 7 så gick vi såklart in på bion och ställde oss i kön. Men vi visste inte alls vad vi ville se. Det gick inga bra filmer. Utan det blev så att vi valde att se Yes Man, som jag och Macke redan hade sett. Det jobbiga med det var att den började kvart över 9, och vi var där klockan 7! Så vi gick först och köpte lite godis osv, sen satt vi oss i bilen igen. Ingen aning om vad vi skulle göra. Jocke ringde och frågade Alexander om vi kunde komma förbi där ett tag. Men han var i Burträsk. Så det slutade med att vi körde runt på lite olika ställen i ca 1 timme. Sen for vi tillbaka och satt oss på bion för att vänta. Efter ett tag ringde Alexander som hade kommit in till stan. Då ville han också se bio. Så när han kom skulle vi boka en plats åt honom, men det fanns ingen brevid oss, så han fick sitta nedanför istället. Men bion var bra även fast jag redan hade sett den. Och det var bra mycket roligare än en vanlig söndag! Så ett tips till er som inte gillar söndagar. Gör nått roligt! Då slutar ni tänka på att en ny veckan börjar! :)

Nu sitter jag och fikar för maten på skolan var en riktigt besvikelse. När jag bara äter där 2 dagar i veckan så vill jag gärna ha nått gott. Förstår inte hur dom som måste äta där alla 5 dagar står ut! Det smakar ju dynga! Aja, tur det finns bättre mat hemma!

Blir träning ikväll iaf, såhär ser shemat ut:

17:45 - 18-45: Boxercise

20.00 - 21.00: Fotbollsträning

Sen blir det hem och göra lite läxor troligtvis, om jag orkar!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, ja visst hade man nalta oflyt med sittplatserna, men he löste se ;)

2009-01-26 @ 15:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0