LÅNG DAG

Oj så lång dag det har varit! Men det har faktiskt gått jätte bra. Vi började som sagt med att tapetsera idag. Ärligt talat så trodde jag att det skulle gå åt helvete eftersom att det var ett tag sen jag tapetserade. Men när jag väl kom igång så gick det riktigt bra! Vi har hunnit ganska mycket också. Slutade vid 4 och då for jag och Anton och köpte lite fika som han skulle ha med sig till föräldramötet. Sen bar det av till skolan. Vi skulle nämligen träffa Samuel, en ghanian som hjälper oss med Ghana projektet. Han bor i Ghana och även i Umeå. Han haft varit med om flera liknande projekt men då med skolor från Umeå. Jag blev så förvånad när jag träffade han. Helt överglad och jätte positiv. Skämtade och var jätte rolig även om han pratade lite dålig svenska. Han var hur trevlig som helst! Vi fick även massa information. Om vad vi skulle äta, hur vi skulle sova, hur mycket pengar man skulle ha med sig osv. Jag fick veta att vi skulle ha en skoluniform, för man måste tydligen ha det när vi går i skolan där. ( När vi inte jobbar ska vi gå skola. ) Dom är gröna och går ner till fötterna, jag vill inte ens veta hur jag ser ut i en sån! Usch, men tänk er en grön lång klänning utan passform som går ner till fötterna? Låter det snyggt? Tycker inte jag iallafall! Hah, men det är väl nått man får stå ut med. Vi måste även stå ut med att vi inte kommer att kunna duscha varje dag. Mysigt, det är varmt och svettig och man jobbar. Det får väl bli en så kallad "raggardusch" istället! haha!

Jag var alltså hemma hos Marcus klockan 6, jag var så grymt hungrig! När vi var på skolan så kom flera av mina klasskompisar in med mat! Hamburgare från max och krysset. Jag blev riktigt sugen kan jag lova. Men som tur var så fick jag pytt i panna när jag kom hem till Marcus. Är jag konstig eller är det bara jag som tycker det är hur gott som helst? Har ni förresten testat med fetaost till pytt i panna, det är grymt gott kan jag lova, så testa det nästa gång!

Nu sitter Marcus brevid mig och kastar en stor flaska med vatten mellan sina händer, jag är lite orolig att den ska flyga på mig istället. Har hänt en gång förut att jag fick en flaska kastat i ögat av han, inte meningen såklart, men jag fick ett blåöga! Så jag vill helst inte ha det igen. Stackarn han är så rastlös. Men jag ska lägga bort datorn nu och se om vi kan hitta på nått roligt. Jag är också lite rastlös faktiskt! Hah, men jag skriver senare ikväll om vad vi hittade på :)


Kom på att jag har ju en Ben and Jerrys i frysen här, inte helt fel, blir att mysa med den senare ikväll! :)





Kommentarer
Postat av: Anonym

om de är den glassen du har köpt så bra jobbat vickey! :D den är ju rättvisemärkt :P

2009-01-21 @ 22:55:28
Postat av: källllllllllmaaaaan

DE SKA VARA COOKIEDOUGH PÅ SMAKEN JU! :D

2009-01-26 @ 16:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0