MIN KÄRA SYSTER

Ska skriva ett litet inlägg om min syster. Bara för att ni kanske vill veta vem hon är. Kan ju va intressant eftersom att hon är den enda syster jag har och hon betyder mycket. Även om det är mycket tjaffs men så brukar det ju vara mellan syskon.

Hon heter iallafall Johanna. Hon är 14 år. Men jag tycker hon ser mycket äldre ut. Alla säger att vi är väldigt lika varandra. Jag kan hålla med om det ibland men för det mesta tycker jag att vi ser väldigt olika ut. Hon har fått sin farmors tjocka hår. Jag är väldigt avundsjuk eftersom att jag måste stå ut med min mammas tunna hår. Vi båda har fått våran mammas små ögon. De flesta tycker att vi ser ut som japaner när vi går utan smink pga av våra små ögon. Hon hatar sina öron för att hon tycker dom är alldeles för små. Jag tycker inte det är något problem, bättre än stora öron iallafall. Men ni ska se hennes öron, dom är inte stora! Hon gillar inte sin näsa heller vet jag, men jag tycker hon är helt fel ute. Inget fel på den. Hon är även väldigt kaxig. Jag vet inte vart hon har fått det ifrån. Hon verkar köra " Ta ingen skit " racet. Det tycker jag är grymt bra, att hon är lite tuff alltså. Sen verkar många killar tycka att hon är en snygging, och det kan jag förstå. Hon ser bra ut för att var 14. Hon är inte heller någon fjortis. Hon röker inte, snusar inte, och dricker verkligen inte! Hon är en förståndig tonåring. Hon sköter skolan väldigt bra och verkar vara som jag var när jag gick i skolan. Lite av en smörare. Lärarna gillade mig, de verkar gilla henne med. Hon gillar även att låna saker av mig. Mina kläder, skor osv. Okej, jag lånar av henne ibland också. Ganska praktiskt att ha samma storlek på kläderna. Eller hennes jeans är för stora för mig men det är för att hon har börjat växa om mig på längden. Det är något som hon är väldigt glad över. Hon är bra på att sjunga även fast hon inte tycker det själv, jävligt bra på GH och dålig på att fixa sitt hår. Det säger hon även själv. Hon har inte fått min talang, eller jag menar, jag gillar att hålla på med hår och smink. Men hon tycker inte om det får att hon säger att hon är dålig. Men skulle hon försöka skulle hon lätt lära sig, det kan jag lova. Hon vill även att jag ska lära henne hur man klipper hår. Men vette fan vem jag skulle låta henne klippa alltså, inte mig iallafall, hah.
Spelar fotboll och håller igång, gillar datorn och msn. Älskar filmen Twillight och på tv ser hon helst Simpsons, Southpark och Top model. Hennes älsklingsmat är grillat kött och potatisgratäng. Hon är, precis som jag, en riktig gottegris. Älskar godis gör hon.

Så, nu vet ni lite om min kära syster. Vill ni läsa hennes blogg så gå in på http://idaelinjohanna.blogg.se Där hittar ni mer om henne och hennes liv. Hon har tydligen tagit bort sin egen blogg men hon har en tillsammans med några kompisar. Senare kommer det om resten av min familj. Så håll utkik om ni vill veta!






Är vi inte lika så säg?



Kommentarer
Postat av: GH master of doom 2009

du, ja steker din syster i GH dvd :)

2009-01-19 @ 23:48:24
Postat av: gizmo

haha ni är sjukt lika fast det får du ju jämt höra XD

2009-01-22 @ 23:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0