HOCKEYN

Vilken match! Oj så spännande det var! Ni som inte såg den missade verkligen nått. Första perioden var det ganska jämt. Rögle kanske var lite bättre. Men den slutade 0-0. Andra perioden var AIK mycket bättre än Rögle men dom satt inte sina chanser. Tredje perioden var ganska dålig i början, och Rögle gjorde 1-0 i mitten av perioden. AIK kom igen i slutet och Niko Dimitrakos gjorde mål. Det var riktigt nära att matchen skulle sluta 1-1 men då fick AIK ett spela powerplay och när det var kvar kanske 2 sek av matchen så gör Niko mål igen! Oharre så glada alla blev, så jävla härlig stämning! Helt värt att se den matchen och nu kanske det börjar gå uppåt för AIK, får hoppas på de.

Helt klart matchens hjälte!




Nu har jag nyss ätit middag. Det var nått med kyckling, och fullkornsris till. Mamma har ju som sagt försökt börja bli nyttig. Så det blev fullkornsris istället för vanligt ris. Men det var gott faktiskt.

Marcus sitter och spelar GH, det har han gjort hela dagen. Vi hade tänkt fara ut och åka pulka eller bob i mejeribacken. Men för det första har vi inte ens en bob, och för det andra så orkade inte pappa ta ner pulkan, haha så det blev inget av de. Nu sitter jag och taggar han på att gå ut, bara gå och kanske hitta på nått. Men han är för lat. Han vill spela GH istället. Så det blir väl att sitta inne då :(

Jag har börjat tänka på hur sköna månadetr jag kommer att ha när februari är slut. Först har vi lov en vecka. Sen efter lovet far vi till Ghana i 3 veckor. Efter Ghana så är det lov igen. Sen på valborgs så far vi till hemavan några dagar. Jag ser verkligen fram emot att få ha massa att se fram emot, haha. Allt känns mycket roligare då! Sen är det inte mkt kvar av skolan. Man tar studenten. Jag vet att jag har jobb när skolan är slut iallafall hela sommaren och inpå hösten. Sen blir det nog att dra utomlands för hoppningsvis och bara ta det lungt ett tag. Perfekt!

Men nu ska jag försöka få min älskling att hitta på nått. Ska kolla om det finns nån bra film att ladda hem som vi kan se senare ikväll. Nån som har nått tips?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0