SVAR PÅ FRÅGORNA

1. Jag undrar vad ditt favoritkäk är och om du har nått gott recept att lägga ut på bloggen!

Svar: Jag äter det mesta faktiskt! Och jag kan inte säga att jag har någon favorit eftersom att det beror helt på vad jag är sugen på. Just nu är jag sugen på flygande jakob utan bananer så jag skulle säga att det är mitt favoritkäk just nu! Imorrn kan det vara något helt annat. Jag ska leta upp något recept senare när jag är hemma som jag tycker är riktigt gott, och lägga upp det här på bloggen.

2. Jag undrar om du har något bra tips om hur man står emot sötsuget? Och även om du har något bra tips på hur man sätter upp håret snyggt men enkelt?

Svar: När sötsuget kommer så finns det nog egentligen inte så mycket att göra. Jag tror bara att det gäller att vara stark och stå emot det. Känslan av att man har klarat att stå emot det är så mycket bättre än att bara dyka ner i godispåsen och må dåligt efteråt. Men jag tycker att när det kommer så ät något annat. Jag vet att man inte är sugen på en frukt just då kanske men en mandarin tycker jag funkar jätte bra. Eller gör en fruktsallad för det är ju hur gott som helst! Mandarin, äpple, banan och vindruvor. Det gäller att hitta sitt eget sätt att stå emot det, detta funkar för mig ibland, men inte hela tiden. För dej kanske det funkar hur bra som helst eller inte alls. Något mer som jag har märkt är att om jag tränar på kvällen så brukar jag inte alls vara sugen på godis, eftersom att jag oftas äter ganska mycket om jag har tränat hårt. Då är man mätt och då behöver man inget godis. Så prova något av detta, det kanske funkar, vem vet.

Nu när jag har så långt hår så brukar jag oftast bara sätta upp det i en tjorv på huvudet när jag inte orkar ha håret i ansiktet. När jag hade kortare hår så hade jag aldrig utsläppt eftersom att jag hatade min längd och att jag inte hade uppklippt eller något eftersom att jag försökte spara ut håret. Men jag satt upp håret på sätt som var alldeles för jobbiga och tog alldeles för lång tid. Men jag tycker det är snyggt att sätta upp håret i en ganska hög svans sen tar man lite av håret i svansen och lindar runt hårsnodden och fäster med en klämma. Det gör att det ser så mycket snyggare ut, även fast det är så enkelt! Något annat som är snyggt är att göra en snesvans och linda håret runt snodden och sedan locka håret lite så ser det mer glamoröst ut.



3. Vad är ditt drömyrke?

Svar: Mitt drömyrke är helt klart frisör eller makeupartist. Jag vill bli båda. Och det ska jag försöka bli också. Jag älskar att hålla på med hår och smink och jag älskar att få göra folk snygga! Roligaste som finns! Om det är någon som är sugen på en hårförlängning så hör bara av er!

4. Var har du köpt din ögonskugga på bilden?

Svar: Jag vet faktiskt inte, den är ganska gammal sen är det min syrras. Men det är bara en helt vanlig svart ögonskugga med lite shimmer i som finns att köpa nästan överallt skulle jag tro.

5. Bästa film?

Svar: Oj, så svårt! Jag ser inte så mycket filmer, mest serier. Men en film som jag verkligen tycker är riktigt bra är Fight Club.

6. Vad tycker du om Blondinbella, Kissie och Kenza?

Svar:

Blondinbella: Hon verkar vara en smart tjej, bra självförtroende, glad och verkar brinna för att insperera andra. Tycker dock att hon är lite för gammal för sin ålder. Hon är yngre än mig men det känns som om att hon är minst 5 år äldre. Men jag är nog lite avundsjuk för att hon har lyckats så bra, men jag tror inte att jag hade velat växa upp så fort. Jag tror att hon är en riktigt bra människa faktiskt.

Kissie: Också rätt smart tror jag, eftersom att hon vet att hon kan få läsare genom att provocera. Men jag tror inte att det håller i längden, tillslut tror jag att om ska kunna ha kvar bloggen och behålla sin värdighet så får hon lugna ner sig lite. Vara lite mer som hon är i verkliga livet. Jag kan inte säga om hon är en bra tjej eller inte för det har jag verkligen ingen aning om, beror väl helt på vem hon bryr sig om.

Kenza: Cool tjej med snygga kläder. Hon verkar veta hur man har kul men samtidigt så är hon ansvarsfull. Ibland gillar jag henne och ibland inte, jag vet inte. Får som inget grepp om hur hon är riktigt. Men jag tror att om man träffade henne skulle hon vara riktigt trevlig och grymt kul att umgås med. Så hon är nog en bra tjej.


7. Brukar du göra något speciellt för att hålla vikten? Typ är nyttigt på veckorna? Och har du några laster?

Svar: Ja, jag försöker äta nyttig på veckorna och ibland funkar det och ibland inte. Men man måste även kunna unna sig något då och då. På helgerna brukar jag oftast frossa i godsaker och det gör så att på måndag morgon så sitter fortfarande sötsuget där så det är oftast jobbigast att hålla sig ifrån sötsaker just då. Jag tränar även väldigt mycket så jag tror det är därför jag inte går upp i massor i vikt. Men visst pendlar det upp och ner ibland. 1 eller 2 kilo. Men det är inte så farligt.
Klart jag har någon last, choklad! Jag älskar det, det bästa som finns! Men nu har jag även börjar bli sugen på lakrits ganska ofta, sötlakrits dock!


8. Berätta hur du och Marcus blev tillsammans igen och hur det tog slut in the first place?

Svar: Jag orkar egentligen inte dra upp det här igen. Det var ett stort misstag av mig som ett frispel och inte visste vad jag ville. Om jag ville plugga vidare, om jag ville flytta, jag hade panik eftersom att jag hade tagit studenten och det kändes som om jag var tvungen att ändra mitt liv för att bli något. Men det jag behövde var tid för att inse att jag redan hade det jag ville ha, Marcus. Vi började umgås igen och jag var hos honom och jag tänkte hela tiden att jag ville inte fara hem, varför ville jag inte det? Jag förstod inte att jag ville ha tillbaka honom direkt. Men en kväll hände en sak som fick mig att inse att jag inte var lycklig utan honom. Jag är så glad att han tog mig tillbaka när jag sårade honom så. Men jag är ändå glad att det hände för nu vet jag vill vara med honom för alltid, jag vet det. Han är mitt allt, min älskling. Jag börjar nästan gråta när jag skriver det här, för jag älskar honom så mycket och jag hoppas att han vet det. Han är den enda som jag verkligen vill ska veta det. Vad andra tror bryr jag mej inte alls om.

9. Undrar om du kan visa hur man gör en stor och snygg "knopp" på huvudet?

Svar: Jag vet inte om jag kan visa det, men jag brukar bara sätta upp håret i en väldigt hög svans. Sen brukar jag linda mitt hår runt snodden men inte så hårt utan så att det sitter ganska löst sen bara sätta fast det med klämmor. Sen spaya så att det sitter.


10. Har du något tips på hur man inte tappar gnistan i ett förhållande?

Svar: Visa att ni verkligen tycker om varandra. Ge små överraskningar det är alltid kul. Och försök att inte vara allt för svartsjuk det är bara jobbigt, men att vara lite visar bara att man bryr sig. Jag är inte så bra på sånt här men jag tror att om man verkligen är menade för varandra så tappar man inte gnistan. Har man bara roligt och kommer bra överrens med den man är tillsammans med så funkar det länge tror jag.


 ♥

11. Du och din syster är båda supersnygga tycker jag. Är det inte jobbigt att ha en snygg syrra, blir det inte lite konkurrans?

Svar: Måste väl börja med att säga tack! Jag har som aldrig tänkt på det riktigt. Jag tycker bara det är roligt att hon är snygg! Och att hon ser så mycket äldre ut är 14.

12. Skulle du kunna bo i Burträsk hela livet? Och vad är det bästa du vet att göra på helgerna?

Svar: Haha, nej! Det bästa jag vet, hmm det beror på vad jag är sugen på. Är jag sugen på fest och att umgås med folk så är en lyckad fest det bästa jag vet. Är jag sugen på att vara hemma och bara mysa med min älskling och äta massa gott så är det de bästa jag vet. Beror helt på vilket humör jag är på.


Tack för alla frågorna och jag hoppas att ni är nöjda med svaren! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0