FÖRSTA DAGEN HEMMA

Jag måste bara berömma Eva för den goda maten. Potatisgratäng, filè, rostbiff, grekisksallad, och kräftstjärtar i aioli. Hur gott som helst! Har även hunnit på stan idag för att träffa Emelie och Jocke. Grymt kul att se dem igen! Tänkt att vi skulle fika men det gick inte för att vi kunde inte dra korten där. Så det blev en glass på Frasses istället. Haha, hur god som helst. Har även hunnit inhandla ett par skor idag. Svarta tygskor. Kände att det behövdes lite våraktiga skor nu. Plus att jag har målat ner mina vita, tyvärr. Vi tänkte fara på bio ikväll men det gick igen bra film. Så vi får se om Jocke och Emelie tar sig hit istället för att se någon film. Hon är nämligen också ledig imorgon. Jobbar visst helg hörde jag. Det sög ju, jag som ville festa med henne.

Förresten! Ikväll klockan halv 11 på tvåan så går ett program som heter Eftersnack. En i min klass är med och ska prata om Ghana. Om det är någon som är intresserad av att höra mer om det.

Faan, det känns som om det är så mycket man har missat nu när man varit borta. Imorgon blir det hem till familjen och träffa dem. Sen ska tydligen min syster till fjällen imorgon. Får se om jag hinner träffa henne innan hon far. Synd annars. Har ju presenter att ge bort. Köpte en t-shirt, ett bälte och en afrikansk mask åt Marcus. Ett armband åt Matilda och en annan afrikansk handsnickrad cool sak till Mackes föräldrar.

Till mig så har jag bara köpt en väska och ett armband, samt en ring. Men det får duga, han inte riktigt hitta nått annat, sen så hade jag lite pengar så det fick bli saker till andra istället.


Men nu ska jag mysa lite med min älskling! Missa inte eftersnack ikväll då! Puss!



Vattenfallet på 400 meter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0