SKOLA OCH FIKA

Hallå! Har inte hunnit skriva något idag, jag har haft fullt upp! Imorse var jag som vanligt seg och riktigt trött så jag hann inte skriva för då hade jag missat bussen. Bussresan tog ovanligt lång tid eftersom att det var något som hade hänt vid Victoria bron så vi fick så i kö väldigt länge. Jag vet inte vad som hade hänt eller vad dom gjorde eftersom att jag sov. Hur trött som helst. Väl på skolan så kom jag ca 10 min sent men ingen fara. Jag hade religion på 2,5 timme. Men idag var den inte så jobbig som den brukar. Det var så fint väder så solen lös in i klassrummet, bara det gjorde mig mycket piggare! Sen så pratade han faktiskt om något som var ganska intressant och som jag förstod. Hjärntvättning. Det var roligt att höra om det och hur dom använder det i olika religioner och sekter.

Efter det så åt vi lunch. Blev inte mycket mat där. En äcklig korvgryta som inte alls var god. Och torrt hårt ris. Nej tack. Men fick i mig lite morötter och mackor så det blev bra. Efter lunchen så hade jag måleriteknik där vi just nu håller på att lära oss om hur man målar fönster på rätt sätt. Vi har snart prov i det så jag tog hem hela häftet så jag kan lägga mig och läsa igenom det.

Vi slutade vid ett. Min buss går hem 5 över 1. Men jag hade inte brottom eftersom att det var tänkt att jag skulle åka med mina föräldrar hem idag. Min mamma var inne hos en kiropraktiker. Men tror ni inte att efter många samtal både till mamma och pappa så ringde jag hem till min syster för att fråga om dom ens hade med sig mobilerna. Klart dom inte hade det. Lite sur blev jag eftersom att jag hade pratat med pappa innan dom skulle fara och sa att jag skulle ringa honom när jag hade slutat. Men ändå så glömmer han mobilen. Fast jag fick ju det trevligt ändå. Jag och Josefin gick på Waynes för att fika lite. Det blev en Chailatte och en chokladboll. Josefin var så snäll så att hon bjöd mig på chokladbollen. Hade inte tänkt köpa den egentligen, jag blev för snål. Men tack!

Jag tror jag måste testa göra en egen chai någon gång. Det är så gott! Och perfekt en kväll när man sitter hemma framför tv:n och fryser. Hittade ett recept på Arla.se



Ingredienser:
2 dl vatten
1 bit färsk eller torkad ingefära
1 bit kanelstång
4 kardemummakärnor
1-2 tsk svart te
1 dl mjölk
2 tsk råsocker eller strösocker

Gör så här:
Sjud vatten och kryddor i en kastrull med lock, ca 5 minuter. Tillsätt teet och låt det dra ca 5 minuter. Värm mjölken försiktigt i en kastrull till rykpunkten (ca 65°) och vispa till ett mjukt skum. Sila teet och häll i ett glas. Smaksätt med socker och häll på mjölken och skeda på skummet. TIPS! Använd färdigblandat chai-te istället!

Någon som har testat göra egen kan ju tipsa om hur det smakade!


Josefin for vid 2 och min buss gick hem halv 3. Så jag satt kvar och läste igenom en tidning och bara mös på. Hur härligt som helst! Sen blev det bussen hem, sov hela vägen. Väl hemma så ställde jag mig direkt i duschen för att få lite värme.

Nu ska jag snart äta eftersom att jag har fullt upp med träningar ikväll. Boxercise kvart i 6 och fotbollsträning klockan 8. lir nog lasange som fanns kvar sen igår för mig. Dom andra äter sallad, men jag tror ja måste få i mig lite mer än det.

Hoppas ni har haft en lika bra dag som mig! ♥


Kommentarer
Postat av: Josefin

de va så lite så :)

tror du ska ha den där specialmjölken när du gör de där. Har hört talas om de :P kommer bara inte på exakt vad den heter just nu :)

2009-02-09 @ 17:27:15
URL: http://jj90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0