SMINKTIPS - ÖGON

Jag fick en fråga om hur jag sminkar mig, jag tror hon menade hur jag sminkade mina ögon först och främst. Så det tänkte jag berätta för er nu.




 ♦ Jag börjar med att böja ögonfransarna. Nerifrån och upp. Sedan separerar jag dem med en ögonfrans borse om det behövs.


♦  Efter det så målar jag på med Loreal`s Double Extension Mascara. Första varvet med det vita. Se till att innan ni börjar måla drar ni av den lite så att det inte har bildats klumpar på borsten. Sepciellt om den är ny. Lägg på ett tunt lagen av den vita på hela fransraden. Både uppe och nere. Låt det torka! När det har torkat så använder du dig av den svarta. Dra även där av borsten så att det inte har bildats klumpar. Sedan målar du på ett tunt lager mascara uppe och nere. Låt det torka helt! Efter det så tar du ögonfransböjaren och böjer försiktigt ännu en gång. Många tror att ögonfransarna går sönder om man böjer efter man har lagt på mascara. Men det är ingen fara om man har målat ett tunt lager och böjer försiktigt. Man gör det bara för att fransarna ska hålla sig långa och böjda längre. Efter det så lägger du på ännu ett tunt lager mascara. Men börja inte ända nerifrån. Ungefär från mitten av fransarna så att du inte får för tunga fransar. Sen ser dom längre ut om nu målar längst upp på dem. Blir det så att fransarna klumpar ihop sig en aning som det kan bli när man har en dålig dag eller sminkar sig tidigt på morgonen och inte riktigt är helt vaken, så ta en nål, men var försiktiga, och separera fransarna så mycket som det behövs.




♦ För att få ett fylligare intryck så använd en svart flytande eyeliner och lägg en linje just över fransarna. Inte en för tjock, en smal linje får dom att se tjockar och fylligare ut!

Så gör jag får att få mina fransar att se bra ut! Hoppas det funkar för er också ♥


Kommentarer
Postat av: Ida

vilken bra inlägg=)

2009-02-04 @ 19:02:04
URL: http://thoursie.blogg.se/
Postat av: Clara Carlberg

svar: Tack sötnos! :D du med!! :D

Vilket bra tips! jag är rädd att sminka mina ögon för mycket, de ser väldigt lätt översminkade ut eftersom att jag har rätt smala, mandelformade ögon. Speciellt på morgonen när jag inte riktigt vaknat X)



Tycker du om min blogg så får du gärna rösta på den så kanske jag blir veckans blogg? :) Länken finns på bloggen! Puss sötnos! :*

2009-02-04 @ 19:52:27
URL: http://mylifeyourdream.blogg.se/
Postat av: Linnéa

SV: Tack så mycket och tack detsamma!

Fin bild på dig!

2009-02-04 @ 19:54:13
URL: http://lajon.blogg.se/
Postat av: anna

Du är med i dragningen för veckans blogg ! kolla min blogg för mer information om hur du kan få dina röster så att just din blogg vinner

2009-02-04 @ 20:04:55
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/
Postat av: EVVIE

bra med tips!

2009-02-04 @ 20:14:03
URL: http://mondaytosunday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0