HARD WORK

Det har varit en lång dag idag. Kom till skolan halv 9, då var det bara att åka iväg till Morö Backe med Mona och Anton. Vi fick träffa dom vi skulle måla hos. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, dom var ju trevliga det var dom, men huset var då riktigt skitigt! Vi fick börja med att tvätta taket eftersom att det var stora gula fläckar! Jag vet inte hur många gånger jag fick gå och skölja av svampen och trasan. Sen var alla dörrkarmar och dörrar och allt inne på toan skitigt. Men det är väl sånt man får stå ut med. Sen gjorde det ju inte bättre att människan rökte inomhus heller. Så det var verkligen på tiden att dom gjorde något åt det. Men som sagt, dom var ju trevliga, men jag gillar att jobba själv, inte ha massa folk som tittar på hela tiden, man blir så stressad. Så det var lite jobbigt. Jag och Anton hann då mycket idag. Det är ett stort kök och en stor hall vi ska göra om. Vi hann tvätta taket, och dörrkarmen och dörren. Sen även tagit bort alla tapetskarvar, även spacklat klart också. Vi hade tänkt börja slipa, men Mona hade inte tagit med en slipkloss så det blev inte så. Imorrn blir det att försöka hinna måla taket kvar. Kanske börja på dörrkarmarna lite om vi hinner.

Kom hem vid 5. Maten var klar, tur det. Jag var jätte hungrig! Åt två korv med bröd och en palt!
Efter maten gick jag till kiosken eftersom att jag hade blivit lovad ett pris, vi ska nämligen ha en föräldrafest för att samla in pengar till Ghana. Jag fick iallfall en stor chokladask! Och den var dyr också, riktig lyx choklad. Nästan sugen på att ta den själv istället, jag som älskar choklad! Men det ska jag inte, då blir det nog inte roligt för mej, hah!

Annars så blir det en tv kväll för mig. Har inget att göra, är så rastlös! Sen är det ganska mycket bra på tv, men det jag väntar på är Top Model ikväll klockan 8, se det! Jag hoppas verkligen jag blir frisk snart, min hals jävlas med mig. Nu ska jag se mer tv, puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0