MIN FAMILJ

Intressant middag idag må jag då säga.. Inte maten alltså, det var bara köttbullar.
För det första kom inte pappa hem föränn alla hade ätit. Han har varit och jagat hela dagen och kom inte hem föränn nu. Det ända konstiga med det var att han inte hade våran hund med sig tillbaka. Sigge har tydligen sprugit bort i skogen. Pappa hade letat han från kl halv 3 till för en halvtimme sen ungefär. Han ska tillbaka nu och se om Sigge är tillbaka, hoppas jag då verkligen!
Sen efter ett tag så började min syrra prata om att hon ville göra om sitt rum, så nu har hon tydligen bestämt att jag ska hjälpa henne med den. Och hon ville göra det NU! Men det går inte, jag har inte tid. Sen hinner vi inte heller, hon ska ju spela fotboll ikväll. Det hon har tänkt är iallafall att vi ska flytta sängen, ta bort en stor tv bänk/hylla, sen ställa in tv:n i garderoben så att hon kan få bort den så den inte syns. Men samtidigt kunna se på tv när hon vill. Hon har även tänkt att jag ska måla en väggmålning till henne. Nått i grönt eftersom hennes rum är grönt, vitt och svart. Får se vad vi hittar på.
Min syster började även att sjunga undertiden vi åt. Och jag tycker att hon sjunger bra så jag frågade varför hon inte förtsatte att sjunga när hon hade chansen. Det var då mamma började sjunga också, för enligt henne så kan hon också sjunga. Okej, om hon hade sjungit några bra låtar kanske! Eftersom att hon jobbar med gamla så brukar dom sitta och sjunga gamla låtar.. riktig gamla! Det slutade med att hon stod upp och nästan skrek bara för att jag skulle bli irriterad eftersom att jag försökte höra vad min syrra sa + att jag hade sagt att hon sjöng dåligt, hah så självklart skulle hon jävlas! ( Hon står och sjungen nu också! )


Det är vad jag får stå ut med vid matbordet!

På tal om rum, jag måste städa mitt! Ciao!

 

Den första skulle bli riktigt snygg på väggen. På den andra bilden skulle man kunna måla av de gröna blommorna och göra flera i olika storlekar på väggen. Blir nog nån av dom eller nått liknande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0