DÖD ÅT DENNA DAG

Jag har inte mycket bra att säga om den här dagen hitills..
Imorse när jag skulle gå på bussen så kom jag på att min syster hade mitt busskort, för att hon hade lånat det i fredags, så jag tänkte att ja kanske fick åka med ändå, för vissa brukar vara snälla och låta en åka med, men icke! Det var en surkärring som körde bussen, och jag hade inga pengar! Men som tur var så hade Marcus sovit hos mej så ja fick låna pengar av han :) Sen när ja kom på skolan, var sådär lagomt glad, så möts jag av min klass som säger att vi inte har religionen som är på två och en halv timme! Jag har alltså betalat bussen och kommit dit helt i onödan, jag hade alltså kunnat få sova ut!
Det slutar inte där, jag tänkte att Mona kanske skulle vara så snäll och låta oss slippa lektionen som vi har på en timme efter lunch så att ja skulle kunna hinna hem med halv 10 bussen, men nej, då skulle jag vara tvungen att sätta upp väven klart i mitt våtrum innan jag fick fara.. så jag började med det iallafall, hann sätta upp en våd när limmet tog slut! Enligt Mona så skulle det komma nytt lim där vid 10 så det var lungt, så ja satt mej ner och väntade, och väntade osv.. När det inte hade kommit där vi kl 11 så gav ja upp och gick och åt med hopp om att det skulle ha vara där när ja kom tillbaka, vad tror ni? Klart som fan att det inte hade kommit, och då var klockan ca 12.00 så ja gav upp, eftersom att ja skulle åka med halv 1 bussen in till stan.. Men Mona var förbannad så hon ringde och frågade varför dom inte hade kommit och lämnat sakerna, men enligt dom så hade dom redan varit där, men dom hade lämnat det på fel ställe!
Så jag hann alltså sätta upp 1 våd på ca 3 timmar när ja hade hunnit klart nästan allt om dom bara hade lämnat limmet på rätt ställe, och eftersom att ja hann så lite så hade ja kunnat ta halv 10 bussen hem ist och sätta upp den där våden på torsdag istället när ja ändå måste dit och sätta upp resten! Och som pricken över i:et, hade inte Marcus haft pengar till mej imorse på bussen, då hade jag fått stanna hemma och sluppit den här dagen!

usch, ja hoppas resten av dagen blir bättre, sen hoppas jag att det de sista veckorna innan lovet går fort, ja känner att ja börjar tappa all min energi och motivation :)
Sen behöver ja lite vila också :)


Förresten, är det bara jag som tycker att Jocke blev lite lik Penn Badgley från Gossip Girl när han klippte sig? 

    

Lite va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0