ALLA HJÄRTANS DAG

Den är snart är som alla kanske vet. Vad ska man hitta på? Är det så stort egentligen? Det är ju bara en vanlig dag som någon har hittat på ska vara speciell. Jag läser i många tidningar tips om hur man ska klara sig själv på alla hjärtans dag. Då man är singel. Men snälla, det är väl ingenting? Alla par tror jag inte firar alla hjärtans dag heller. Är man singel och trivs som det varför ska man då sitta och sukta efter någon just en speciell dag, och varför tror alla att man känner sig så ensam?

Senast jag var själv på alla hjärtans dag var då jag gjorde slut med mitt ex som jag hade varit tillsammans med i nästan 3 år. Jag gjorde slut bara någon dag före alla hjärtans dag. Då var jag ensam men jag kände mig allt annat än ensam. Har man varit tsm med någon från ung ålder och tre år framåt så vill man gärna testa något nytt. Självklart var det svårt eftersom att vi verkligen kände varandra och han hade alltid funnits där för mig. Men jag var tvungen att pröva på livet som singel. Jag minns aldrig att jag satt och saknade någon på den dagen iallafall.

Men jag förstår att det kan vara jobbigt för de som har varit singel länge och verkligen längtat efter någon att fira just den dagen med. Att se alla alla hjärtans dag saker börja komma in i butikerna. Det tror jag skulle kännas lite jobbigt faktiskt. Men tänk på att när du hittar en som du vill vara med, så kommer du vilja vara med den varje dag, hela året. Då spelar det ingen roll vilken dag du gör något speciellt för den personen. Det är mycket mysigare att bli överraskad med något spontant istället för att det ska finnas en dag då alla gör det.

Men jag har hittat min sötnos och jag älskar honom verkligen! Så på alla hjärtans dag vill jag bara vara med honom och mysa. Äta något gott och se någon bra film. Jag har även köpt en lite present idag, jag tyckte den var så rolig så jag blev tvungen att göra det!

Så nu undrar jag. Firar ni alla hjärtans dag? Eller tycker ni bara det är trams?




 


Kommentarer
Postat av: J O S E F I N [Josselee]

Fin blogg du har :)

På tal om alla hjärtans dag, jag funderar mycket på det, visst, det är en mysig dag,

Men att ha en speciell dag på året då man ska visa alla att man älskar dom, ja vet inte riktigt vad jag tycker om det, En massa blommor godis, kort, som bara sälgs speciellt till denna dag, Lite överskattat, tycker man ska visa alla man älskar varje dag, men visst, som sagt det är en söt dag ändå :)

2009-02-13 @ 15:23:37
URL: http://josselee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0