GLASS OCH LÄXA

Nu har min syster suttit och bakat chokladbollar! Vi har även hunnit en sväng på konsum för att köpa glass. Det blev toblerone glass! Dyr som f*n men hur god som helst.



Vet ni? Hela min familj ligger i feber nu. Även pappa. Han har mest feber tror jag. Jag undrar vem som ska fixa middagen idag. Vi får nog klara oss utan middag. Jag är inte ens jätte sugen på mat. Jag vill bara ha nått sött och kallt för att svalka sig lite. Min farmor kom hit och tittade på mig. Sen sa hon: Du ser verkligen sjuk ut. Konstigt, jag mår piss! Men farmor har varit snäll att diska bort lite och fixat.

Själv så sitter jag nu och försöker mig på svenska läxan. Jag förstår egentligen igenting men jag ordbajsar lite för att få ihop alla sidor. Det är nämligen som en uppsats. Förberedelser för nationella. Men jag ska försöka skriva hälften nu. Snart gjort. Sen så blir det att försöka sig på andra halvan ikväll. Vi ska jämföra två texter. Den ena skriven av Voltaire och den andra skriven av Descartes. Båda texterna tar 1 timme att läsa för att kunna förstå den. Jaa, det är sant! Man förstår verkligen ingenting efter första gången man läser. Men jag ska försöka få det så bra som möjligt. Eftersom att jag vet att skolan är viktig. Och tvåan för mig gick inte så bra,eftersom att jag var så skolless. Måste försöka ta igen lite nu.

Grymt skönt att ha en bärbar dator när man ska göra läxor. Jag kan flytta mig dit jag känner att jag har inspiration, hah!


Kommentarer
Postat av: kapten krok

hm de kan ju ha varit ja som smittade heeelllaaa din family :( hoppasdu blir bättre snart :) och alla andra också för den delen :)

puss babe(L)

2009-02-03 @ 15:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0