HOCKEY

Hemma från hockeyn och det blev iallfall 1 poäng. Även om dom ledde med 2-0 rätt länge. Förbannat att dom ska tappa i slutet! Men slutspelet är ganska så säkert. Skönt!

Jag kom ett tag innan hockeyn började, så jag satt mig på en stol och väntade. Efter ett tag så börjar det lukta sursvett, alltså riktigt mycket. Ett tag började jag fundera om det var jag som luktade, hah! Men då kikade jag lite bakåt, då förstod jag vem det var. En kille som ALLTID har samma tröja på sig på hockeyn. Jag menar det, har aldrig sett han i något annat. Inte konstigt att han luktade. Usch, i slutet av perioderna gick det nästan inte andas, fick som en liten spykänsla.

Fick även dela en potatisbakelse med mamma. Guuud så goda dom är! Ni ska få ett recept:

POTATISBAKELSE

4 ägg
4½ dl strösocker
200 g margarin
2½ dl mjölk
6 dl vetemjöl
3 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver


SMÖRKRÄM:

200 g smör
2 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker

3 dl kallrörd marzankräm

GARNERING:

Grovriven mandelmassa
Kakaopulver


GÖR SÅ HÄR:

1. Värm ugnen till 200 grader
2. Vispa ägg och socker poröst
3. Smält margarinet, häll i mjölken och blanda detta i äggsmeten
4. Blanda vetemjölet med bakpulvret och vaniljsockret och rör ned i smeten
5. Grädda i smord och bröad långpanna i ca 15-20 minuter
6. Låt kakan svalna
7. Rör ihop smörkrämen
8. Blanda den kallrörda marzankrämen med smörkrämen till en god, lite klimpig smet
9. Bred krämen på den kalla kakan

Grovriv sedan mandelmassa över krämen, sikta över kakaopulver och skär kakan i lagom stora bitar. Det bör bli cirka 24 "kakor".



Hur goda som helst, ni måste testa!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det potatis i bakelserna?

2009-02-26 @ 17:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0