SHOPPING OCH FEST

Jag är helt slut i kroppen känner jag, det är även Marcus som ligger här brevid mig. Han ligger och halvsover älsklingen min. Jag kände hur slut jag var nu när jag satt mig här. Jag vet inte ens om jag har orken att dricka ikväll, men jag ska göra det ändå! Jag vill göra nått kul sen så har vi köpt så fina presenter till Jocke! Haha, jag ska ta med mig kameran så ska jag ta lite kort under kvällen.

Dagen har varit bra faktiskt. Ganska så lugnt eftersom att en lektion blev inte av. Sen sista lektionen var det bara lite snack sen skulle vi fixa klart listorna till föräldrafesten. Just ja, på tal om pengar till Ghana. Jag har fått 3 tegelstenar att sälja. Det är ett diplom där det står att man har köpt en "tegelsten". Det betyder att man bidrar med 100 kronor till själva virket vi ska använda när vi bygger skolan där nere. Vi har samlat ihop ca 600 000 kronor hitills. Vi har bokat resan och allt sånt. Nu fattas bara lite mer pengar till själva bygget. Vi kan bygga skolan med det vi har nu, men ju mer vi får ihop ju mer kan vi bygga på den. Så nu säljer jag 3 tegelstenar som går till bygget nere i Ghana. Är ni sugna på att bidra med lite pengar till flickskolan så är det bara att hojta till! Är det fler som vi köpa så finns det att fixa! Tänk på att det går till en god sak. Utbilning till flickor i Ghana så att det inte slutar för som de flesta. Att dom inte har jobb och letar sig in till huvudstaden. Hamnar på gatorna där och försöker få ihop pengar till mat genom att ha sex med främmande män. Så hjälp till! Är det även någon som har nått de vill skicka med mig ner som man kan lämna kvar, som tex. gamla fotbollskor, pennor, kläder, smycken vad som helst, så säg bara till. Dom behöver verkligen allt dom kan få!

Efter vi hade slutat så for jag in till stan med Josse och gick på Cubus för att försöka hitta något för mina 399 kronor som jag har kvar efter jeansen jag lämnade igen. Det här var vad jag hittade:

 Två linnen. 30 kr styck på rean!

 3 par trosor. Tredje paret var vita med spets. 10 kr styck på rean!

 Ett par spetsleggings. 129 kr, inte rea.

Inte illa va? Har fortfarande kvar ca 200 kronor. Men jag hade inte tid att titta mer. Blev tvungen att fara och hämta Marcus på hans skola för han fick sluta tidigare än det var tänkt. Efter det så for vi på partaj för att köpa Jockes present. Ni får veta sen vad det blev. Där inhandlade jag även en melon drinkmix och en Bloodymary drinkmix. Så nu har jag laddat upp inför kvällen. Nu tror jag faktiskt att även jag ska lägga mig och vila ett tag. Jag måste nog göra det så att jag orkar ikväll.

Men vad ska alla ni andra göra denna fredagkväll? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0