HEMMA

Det var längesen jag skrev nu känner jag, men jag har ju som sagt varit i Hemavan. Kom hem igår kväll. Vi har haft så grymt tur med vädret. Sol varje dag, och hela dagarna, även kvällarna. Inga moln alls. Okej, igår kom det några stycken men vi skulle ändå hem så det gjorde inte så mycket.

Vi har åkt snowboard, badat, festar osv! Har haft riktigt kul. Nog för att man var helt slut på kvällarna så man orkade knappt någonting. Speciellt torsdagskvällen. Då jag, Lisa och Marcus hamnade helt vilse på dagen. Vi skulle nämligen åka kungsliften och sedan lite offpist. Vi hade redan åkt där några gånger så vi tänkte, en sista gång sen så drar vi hemåt. Haha, vi skulle inte ha gjort det. Vi tog en lite längre väg och hamnade helt åt helvete. Vi kom oss inte till någon backe utan hamnade i skogen, långt bort från Norrliften. Vi trodde vi var nära men icke. Det var blöt snö, som man sjönk ner i. När jag sjönk ner så var snön upp till midjan, så mycket snö var det. Vi gick upp för kullar och för varje kulle vi kom upp på trodde vi att vi skulle få se Norrliften eller någon annan lift. Men vi var så grymt långt bort. Så vi gick i säkert 2 timmar och försökte ta oss ner till vägen. Tillslut ringde Lisa sin pappa och berättade att vi var helt vilse. Han sa att han skulle köra till vägen. Så det vara bara för oss att ta våra brädor och fortsätta. Vi satt på dom i nerförsbackarna, och bar dom uppför, vi hoppade över åar och blev sjöblöta. Jag dumpade mina vantar för att dom gick sönder och var så blöta så att det gick vrida vatten ur dem. Fy fan så slut man var. Det är nog det värsta jag har varit med om. Solen stekte på som aldrig förr i ansiktet. Man svättades ihjäl, men samtidigt frös man så mycket eftersom att man bokstavligen var under snön med halva kroppen hela tiden. Men tillslut så kunde vi se vägen genom alla träd och buskar. Vi såg en bil och förstod att det var där dom var. Så när vi var nära så kom dom springande och hjälpte oss med brädorna. Haha, vi var säkert 3 km utanför hemavan. Om vi inte hade haft en mobil med oss hade vi blivit tvungna att gå även de säkert 5 km till våra stugor, fy fan! Men vi tog oss tillbaka iallfall, och jag tackar nån för att det inte var snöstorm just den dagen. Duschen jag tog när jag kom hem var nog den skönaste och mest välförtjänta dusch jag någonsin har tagit!

Men annars så hade det varit riktigt trevligt. Fick även se en flicka som bröt foten, usch, den var böjd åt helt fel håll! Riktigt otur att det skulle hända. Men jag klarade mig från skador. Jag klarade mig även från att bränna mig, eller min näsa är lite röd. Marcus däremot, han är röd hela ansiktet, har även bränt läpparna så att dom har svullnat och han har fått en massa sår, stackarn. Ser inte alls roligt ut.

Nu ska jag göra nått, känner mig lat. Ska nog cykla lite innan middagen, det blir tacos! Sen ikväll blir det bara lungt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0