KOMMENTAR

Anonym om SÖNDAG:

din blogg är verkligen super!.nu till frågan. Jag är arbetslös,och undrar hur du göra för att fördriva tiden?. Jag har sökt massa jobb med har inte fått nått ännu, jag känner mig typ värdelös och bortglömd när mina kompisar har jobb, har du några bra tips på hur man ska tänka för att slippa vakna varje måndag med en klump i magen och ångest för att man känner sig dålig över att inte ha något att fylla dagarna med.skulle vara jätte glad över ett svar =).kramar!


Svar:

Jag måste börja med att säga tack! Kul att du gillar den :)

Nu till frågan, jag förstår precis vad du menar! Jag är som sagt också arbetslös och vissa dagar känner jag mig värdelös och det känns som om att jag inte behövs till någonting. Men det var mest i början, eller när alla började om skolan och jobbet och jag inte hade något att göra men nu har jag börjat tänka att det här är min chans att bara ta det lungt och kunna göra vad jag vill ett tag. Jag menar, jag vet att jag kommer att få jobb tillslut och då är mina lediga dagar över! Då vet jag att ja kommer att sakna att bara få sova hur länge jag vill och att bara kunna göra det jag känner för. När jag väl får ett jobb så vet jag ju att jag kommer att jobba många år framöver. Sen så vill jag inte ta ett jobb som jag vet att jag inte trivs att hålla på med, det kommer inte att hålla i längden. Jag kommer att ta chansen att utbilda mig till något jag verkligen vill bli så att jag få hålla på med något jag är intresserad av, istället för att bara ta de jobb jag kan få och må dåligt varje dag jag ska åka till jobbet. Jag tycker att nu när du har tid över så fundera på vad du verkligen vill hålla på med, om det är något du skulle vilja prova så gör det! Just nu så är det perfekta tiden för att utbilda sig, eftersom att det finns så lite jobb. Så då är det bättre att du utbildar dej till något du vill och när du är klar så kanske det finns mer jobb. Om du redan vet vad du vill bli och bara väntar på att få jobb inom det området så finns det ju inte så mycket annat att göra än att vänta. Men var inte så hård mot dej själv, det är inte ditt fel att du inte får något jobb, vi kan inte göra mycket annat än att bara söka och hålla tummarna. Din tur kommer.
Under tiden så njut av din lediga tid! Gå på stan, fika, se filmer och serier, börja träna, testa på något nytt! Hör av dej så kan vi hitta på något, vi som är arbetslösa ;) Om du bor i närheten vill säga. Men det enda jag kan säga är, njut! För du kommer att få jobba, det kan jag lova dej!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tusen Tack!!..Åh jag måste bara säga tack för din underbara svar!..jag kände mig faktiskt inte lika värdelös länge!. och du har rätt klart man kommer få jobb en dag och då är den lediga tiden över. Ja nu ska jag börja njuta av veckorna istället för att se dom som ett misslyckande!..Jag vet ju att jag inte är ensam som är arbetslös,det är inte lätt idag och det ska man inte må dåligt över =)..jag bor tyvärr inte i Skellefteå men om ja är förbi så vore de himla skoj ;P,,haha nämen tack för svaret det var verkligen bra! Sluta aldrig blogga =)

2009-10-12 @ 13:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0