HÅRTIPS #2

Björn Axén Tools Volumaster!

Hur underbar är inte den? Dock är den ganska dyr men värd pengarna. Speciellt om du har jämnlångt hår som jag. Det kan vara lite svårare för dem som har väldigt uppklippt hår, eftersom att det är lättare att det våfflade håret syns då. Jag älskar den iallafall! Jag har inte ens själv men jag använder mig av en gammal våffeltång som jag har haft så länge jag kan minnas! Den funkar nästan lika bra. Jag har provat Volumaster och den är snäppet bättre men eftersom att jag är snål så får min våffeltång duga ett tag till.

Användning

Börja med ett nytvättat torrt hår. Lösgör en hårslinga, topera lätt, placera värmeplattorna runt slingan närmast hårbotten och kläm därefter ihop volymtången i några sekunder. Upprepa proceduren över hela håret eller där volym önskas. När hela håret är gjort, borsta igenom lätt med din svinhårsborste och sväng håret uppochner och rufsa sedan till det. Detta har två effekter: tar bort de tydliga våffelmärkena och ökar volymen. Avsluta med en lätt dusch av hårspray.

 Ca 600 :-


Kommentarer
Postat av: A2K

Jag tror att jag bara har tångat håret när jag haft afro eller jheri, hehe.



Sv: Joo, Scrubs är aldrig fel. Kollar på det när man har tid över!

2009-09-01 @ 15:47:42
URL: http://www.a2ktheproducer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0