SADNESS

Såg att du fått en komentar om va man ska göra om man mår dåligt...Jag har en vän som börjat må väldigt dåligt på sista tiden men jag vet inte varför..hon har nästan slutat äta och blir bara smalare och smalare ,skulle vara tacksam om du hade nått råd om hur man kan hjälpa henne ?

Det är inte lätt att veta vad man ska göra om en kompis mår dåligt, jag har också varit i den sitsen. Och jag kan säga att jag försökte bara vara där om hon behövde mig. Jag tycker att du ska prata med henne/honom och fråga hur det är och vad som har hänt. Om det är något väldigt allvarligt så tycker jag att du ska prata med hennes/hans föräldrar om det. Det kan vara så att de inte har märkt det du har märkt. Det är ofta svårt att prata om sina problem men alla är olika. Har du tur så berättar hon/han allt för dej och då måste du lyssna. Efter det kan du bestämma vad du vill göra. Men bara du ser till att hon/han får någon riktig hjälp om det är väldigt allvarligt.

Jag hoppas det hjälpte lite, lycka till!


Kommentarer
Postat av: A2K

Du gav faktiskt bra råd där och jag hoppas att den läsaren ser det där också och tar del av det.

2009-09-01 @ 21:37:04
URL: http://www.a2ktheproducer.se
Postat av: ricky

Mycket bra råd!..jag undrar om du själv har haft problem med maten prg av stess eller att du mått dåligt på annat håll,har själv det nämligen ,vore underbart om du isf hade nått råd hur man tar sig ur det,,tack för en super bra blogg!

2009-09-02 @ 15:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0